(η φωτογραφία είναι από τον απαγχονισμό μετά από στρατιωτική καθαίρεση, των Αντισυνταγματαρχών Ζαφειρόπουλου και Δρακάτου στο Σύνταγμα το 1926 από τον Στρατηγό Θ.Πάγκαλο, αφού βρέθηκαν ένοχοι γιά ΚΑΤΑΧΡΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ)
(*) η φωτο τραβήχθηκε από τον φωτορεπόρτερ της εποχής Πέτρο Πουλίδη
(*) η φωτο τραβήχθηκε από τον φωτορεπόρτερ της εποχής Πέτρο Πουλίδη
ΤΟΤΕ ΠΟΥ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΗΓΕΤΕΣ ΤΙΜΩΡΟΥΣΑΝ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΧΡΑΣΤΕΣ
του Κώστα "Μαυροσκούφη"
Όλοι οι Έλληνες γνωρίζουμε την δίκη των Έξ (στην ουσία των Εννέα), που οδήγησε στο εκτελεστικό απόσπασμα στο Γουδί τους Πέντε Πολιτικούς και το Αρχιστράτηγο που είχαν τον κύριο λόγο στην Μικρασιατική Καταστροφή του 1922.
Όμως ελάχιστοι γνωρίζουν την Ιστορία του απαγχονισμού των Αντισυνταγματαρχών Ζαφειρόπουλου & Δρακάτου, στο Σύνταγμα, παρουσία οπλιτών και αξιωματικών, μετά από στρατιωτική καθαίρεση, διότι μετά από υπομνήματα του Ταγματάρχη Σπύρου Αντωνιάδη προς τον Συνταγματάρχη Ν.Πλαστήρα το 1923, ανακαλύφθηκαν καταχρήσεις που επιτελέσθηκαν από Στρατιωτικούς.
Αναφέρει στο βιβλίο του ο Σ.Αντωνιάδης:
"Οι επαληθευμένες προβλέψεις μου που αναφέρω, από το 1922 και δώθε, που δεν μπορούν να αμφισβητηθούν, αφού αναφέρονται στα εστενογραφημένα πρακτικά της Βουλής και σε εφημερίδες, δεν είναι ούτε προφητείες ούτε εμπνεύσεις της στιγμής. Είναι λογικά συμπεράσματα στηριζόμενα σε ιστορικά γεγονότα.
Tο 1922 Στο Μποζ Εγιούκ της Μικράς Ασίας όπου βρέθηκα ως ταγματάρχης, είπα στους αξιωματικούς του Έπιτελείου της Υ)ης Μεραρχίας. 1) στις 14 Ιουνίου, ότι τον Σεπτέμβριο θα φύγουμε απ' την Μικρά Ασία. 2) Ότι θα γίνη διχοτόμηση του εθνικού νομίσματος, 10 ημέρες πριν να αναγγελθή από την Αθήνα. 3) Ότι μετά την αποχώρηση μας θα φυγή ο Βασιληάς Κωνσταντίνος και θα γυρίση ο Βενιζέλος. 4) Ότι θα γίνουν εκλογές συντακτικής Εθνοσυνελεύσεως. Όλα αυτά έγιναν στο 1928.
Tο 1923 με εμπιστευτικά υπομνήματα μου στον Πλαστήρα κατήγγειλα μεταξύ άλλων ότι η διαγραφή των κυριοτέρων άρθρων της προτάσεως μου, νόμου περί Απαιτήσεων Τρίτων Μικράς Ασίας και Ανατολικής Θράκης, θα διηυκόλυνε καταχρήσεις. Το 1926 δύο από τους ανακαληφθέντας καταχραστάς οι αντισυνταγματάρχαι Ζαφειρόπουλος και Δρακάτος εξετελέσθησαν με αγχόνη από τον Πάγκαλο στην Πλατεία Συντάγματος."
ΣΗΜΕΡΑ ΤΙ;
Ειρωνικά χαμόγελα από όσους "έφαγαν" τα λεφτά του κοσμάκη, και κανένας δεν τολμά να τους αγγίξει... Απειλούν δε, ότι θα καταφύγουν και στην δικαιοσύνη!!!!
Δυστυχώς ο Πλαστήρας και ο Πάγκαλος της δεκαετίας του '20 δεν υπάρχουν πιά!
εκανα χρήση των ιστοσελίδων
http://alex.eled.duth.gr/Eldoseis/antoniadis/prologos.htm &
http://www.naftemporiki.gr/t+z/story.asp?id=1413670
του Κώστα "Μαυροσκούφη"
Όλοι οι Έλληνες γνωρίζουμε την δίκη των Έξ (στην ουσία των Εννέα), που οδήγησε στο εκτελεστικό απόσπασμα στο Γουδί τους Πέντε Πολιτικούς και το Αρχιστράτηγο που είχαν τον κύριο λόγο στην Μικρασιατική Καταστροφή του 1922.
Όμως ελάχιστοι γνωρίζουν την Ιστορία του απαγχονισμού των Αντισυνταγματαρχών Ζαφειρόπουλου & Δρακάτου, στο Σύνταγμα, παρουσία οπλιτών και αξιωματικών, μετά από στρατιωτική καθαίρεση, διότι μετά από υπομνήματα του Ταγματάρχη Σπύρου Αντωνιάδη προς τον Συνταγματάρχη Ν.Πλαστήρα το 1923, ανακαλύφθηκαν καταχρήσεις που επιτελέσθηκαν από Στρατιωτικούς.
Αναφέρει στο βιβλίο του ο Σ.Αντωνιάδης:
"Οι επαληθευμένες προβλέψεις μου που αναφέρω, από το 1922 και δώθε, που δεν μπορούν να αμφισβητηθούν, αφού αναφέρονται στα εστενογραφημένα πρακτικά της Βουλής και σε εφημερίδες, δεν είναι ούτε προφητείες ούτε εμπνεύσεις της στιγμής. Είναι λογικά συμπεράσματα στηριζόμενα σε ιστορικά γεγονότα.
Tο 1922 Στο Μποζ Εγιούκ της Μικράς Ασίας όπου βρέθηκα ως ταγματάρχης, είπα στους αξιωματικούς του Έπιτελείου της Υ)ης Μεραρχίας. 1) στις 14 Ιουνίου, ότι τον Σεπτέμβριο θα φύγουμε απ' την Μικρά Ασία. 2) Ότι θα γίνη διχοτόμηση του εθνικού νομίσματος, 10 ημέρες πριν να αναγγελθή από την Αθήνα. 3) Ότι μετά την αποχώρηση μας θα φυγή ο Βασιληάς Κωνσταντίνος και θα γυρίση ο Βενιζέλος. 4) Ότι θα γίνουν εκλογές συντακτικής Εθνοσυνελεύσεως. Όλα αυτά έγιναν στο 1928.
Tο 1923 με εμπιστευτικά υπομνήματα μου στον Πλαστήρα κατήγγειλα μεταξύ άλλων ότι η διαγραφή των κυριοτέρων άρθρων της προτάσεως μου, νόμου περί Απαιτήσεων Τρίτων Μικράς Ασίας και Ανατολικής Θράκης, θα διηυκόλυνε καταχρήσεις. Το 1926 δύο από τους ανακαληφθέντας καταχραστάς οι αντισυνταγματάρχαι Ζαφειρόπουλος και Δρακάτος εξετελέσθησαν με αγχόνη από τον Πάγκαλο στην Πλατεία Συντάγματος."
ΣΗΜΕΡΑ ΤΙ;
Ειρωνικά χαμόγελα από όσους "έφαγαν" τα λεφτά του κοσμάκη, και κανένας δεν τολμά να τους αγγίξει... Απειλούν δε, ότι θα καταφύγουν και στην δικαιοσύνη!!!!
Δυστυχώς ο Πλαστήρας και ο Πάγκαλος της δεκαετίας του '20 δεν υπάρχουν πιά!
εκανα χρήση των ιστοσελίδων
http://alex.eled.duth.gr/Eldoseis/antoniadis/prologos.htm &
http://www.naftemporiki.gr/t+z/story.asp?id=1413670
ποτέ δεν τιμωρήθηκαν οι πραγματικοί καταχραστές του ελληνικού πλούτου από το 1831 και έπειτα... μερικούς τους έχουμε αναγάγει ακόμα και σε ήρωες... ενημερώσου λίγο καλύτερα για την σύγχρονη ιστορία της Ελλάδας..
ΑπάντησηΔιαγραφήΓίνε πιό σαφής αν μπορείς αγαπητέ φίλε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤώρα μόνον τον απλό κοσμάκι ξέρουνε να τιμορούνε...δυστυχώς !
ΑπάντησηΔιαγραφή@Kostas Mavroskoufis
ΑπάντησηΔιαγραφήσε συνδιασμό και με αυτό που είπε ο άλλος ανώνυμος φίλος εδώ, πάντα αυτοί που τιμωρούνταν ήταν οι "αδύναμοι"...πάντα, τότε και τώρα. Έχουμε παράδειγμα προδοσίας στις μέρες μας πραγματικής, κάποιος επιφανής έλληνας επιχειρηματίας αποδεδειγμένα δούλευε για τις μυστικές υπηρεσίες άλλης χώρας (δεν λέω ονόματα), όποιος ξέρει, ξέρει...τι του κάνανε; Τιποτα, ούτε πρόκειτε...
Τον "παιδί με το γαρύφαλλο" όμως τον καθαρίσανε με γελοίες αναπόδεικτες κατηγορίες εν μια νυκτί...
Ο "εθνάρχης" μας πλήρωνε από τα χρήματα του κράτους για τις δεξιώσεις της βασιλικής οικογένειας εκατομμύρια (βλ. γάμο και δώρο προίκα Σοφίας που παντρεύτηκε τον Ισπανό βασιλιά) την εποχή που ο κοσμάκης δεν είχε ψωμί να φάει... Εμείς αυτόν του φτιάξαμε άγαλμα...και καθιερώθηκε στην συνείδηση αυτών που δεν ξέρουν ως "εθνάρχης". Ας μην αναλωθώ εδώ πέρα στο τι άλλο έκανε ο συγκεκριμένος, είναι ανούσιο.
Όταν Βούλγαροι και Τούρκοι διεκδικούσαν την Μακεδονία (βλ. Μακεδονικοι αγώνες) η πολιτική ηγεσία της χώρας τι έκανε τότε γνωρίζεις; Που να σκεφτούν να απλώσουν χέρι στην μακεδονία, το χέρι ήταν πολύ κοντό, τους έφτανε τόσο για την κλοπή του δημοσίου χρήματος...που να φτάσει στην μακεδονία...και ακόμα και τώρα τα ίδια κάνουν..
Γενικά η σύγχρονη ιστορία της χώρας είναι γεμάτη από απατεώνες, και εσύ φέρνεις ως παράδειγμα την τιμωρία κάποιον "κακομοίρηδων" εκείνη την "μαύρη" εποχή... ξέρεις, προφανώς και αυτοί τρίχες είχαν κλέψει μπροστά σε αυτούς που τους δικάσανε (αν τους δικάσανε!)...
Υπάρχει ένα πολύ ωραίο βιβλίο που λέει τα πράγματα με το όνομά τους για την σύγχρονη ιστορία αυτού του τόπου. "Η Ιστορία (κωμικοτραγική) του σύγχρονου ελληνικού κράτους" από τον Ραφαηλίδη... αν δεν είσαι δογματικός, σου συνιστώ να το διαβάσεις, θα σε συγκλονίσει.
@ 10 Ιουνίου 2010 4:23 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ "ιστορία" του εθνομιδενιστή Ραφαηλίδη, την οποία και ο ίδιος χαρακτήριζε χιουμοριστική, βγάζει τους πάντες κλέφτες. Πάει να αποδείξει (εκεί έγκειται ο εθνομηδενισμός του) ότι όλα έγιναν από συμφέρον. Ακόμη και τον Μακρυγιάννη, που πέθανε πάμπτωχος, βγάζει -εννοείται χωρίς στοιχεία- ότι έκλεψε και πέθανε πλούσιος. όχι ότι δεν υπήρξαν και τέτοιοι, αλλά ο Ραφαηλίδης, όπως όλοι αυτού του βρωμερού σιναφιού των κουλτουριάρηδων, τα ισοπεδώνει όλα. Η γνωστλη του φράση, ότι "πατρίδα είναι ένα σύνολο οικοπέδων", τα λέει όλα, νομίζω.
Ο Κώστας κάνει μία αναφορά σε συγκεκριμένο περιστατικό, προφανώς για συγκεκριμένους λόγους. Έχεις κάτι να πεις γι αυτό;
Τα περί "εθνάρχη" που πλήρωσε για τον γάμο της Σοφίας (κοινοβούλιο είχαμε και αποφάσιζε) και τα περί "σοσιαλιστή" Παπανδρέου (τον "ξέχασες) με τις βίλες και την πολυτελή διαβίωση, τον άνθρωπο που είναι συνώνυμο της διαφθοράς, της αρπαχτής και λοβιτούρας, είναι μάλλον άσχετα με το θέμα. Ίσως και όχι. Κάποιοι θα έπρεπε να είχανε κρεμαστεί από το 1981 και μετά, εποχή των μεγαλυτέρων σκανδάλων από ιδρύσεως του ελληνικού κράτους.
Ρε φίλε,
ΑπάντησηΔιαγραφήΔε ντρέπεσαι να εξυμνείς το φασίστα Παγκαλο?
Τι μας λες? Οτι έκανε καλό στη χώρα?
Αναφορικά με το Μαυροσκούφης...είναι για τους νεκρούς φαντάρους?
@ ανώνυμο 11 Ιουνίου 2010 10:52
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ φίλε,
Πρώτον δεν εξύμνησα τον "φασίστα" Πάγκαλο. Αν γνωριζες Ιστορία, ο Πάγκαλος υπήρξε πρωτοπαλλήκαρο του Βενιζέλου, Επιτελάρχης της Στρατιάς της Μικράς Ασίας και ο αναδιοργανωτής της Στρατιάς του Έβρου, που υπήρξε και το ανάχωμα γιά τις επεκτατικές βλέψεις του Κεμάλ, έναντι της Θράκης αμέσως μετά την κατάληψη από τον Στρατό του, τη Μικράς Ασίας.
Ομοίως και ο Κονδύλης!
Αμφότεροι κάποια στιγμή θεώρησαν ότι μπορούσαν να διοικήσουν τον Ελληνικό Λαό δίκην Λόχου και επέβαλαν δικτατορίες... Αυτό όμως είναι μεταγενέστερο του συμβάντος που αναφέρω!
Από την άλλη πλευρά αυτό που θέλω να τονίσω με την ανάρτησή μου αυτή, είναι το γεγονός ότι σε αυτην την κρίσιμη συγκυρία των δύσκολων ετών 1922-1926 οι συλληφθέντες ως καταχραστές του Δημοσίου Χρήματος τιμωρούντο και εμφανίζω ως αντιδιαστολή το γεγονός ότι σήμερα όσοι έφαγαν τα λεφτά του κοσμάκη, έχουν το θράσος και εμφανίζονται στα κανάλια σαν να μην τρέχει τίποτα και αν κάποιος τολμήσει και ψελίσει κάτι γιά τις λαμογιές τους, τον απειλούν ότι θα τον στείλουν στην δικαιοσύνη, η οποία όπως φαίνεται δεν είναι μόνο τυφλή αλλά και ανύπαρκτη!
Τώρα αν εσυ από όλη την ανάρτηση το μόνο που συγκράτησες ήταν το όνομα Πάγκαλος, λυπάμαι αλλά είναι θέμα γενικότερης θεώρησης των πραγμάτων από την πλευρά σου.
Τέλος το "Μαυροσκούφης" είναι λόγω του ότι πριν 28 χρόνια υπηρέτησα στα Τεθωρακισμένα όπου οι φαντάροι ονομάζονταν Μαυροσκούφηδες.
Εχεις κάθε δικαίωμα να μην συμφωνείς με την ανάρτηση μου, όπως έχεις και κάθε δικαίωμα να λες την γνώμη σου στο blog μου.
Καλημερα
ανώνυμο @ 10 Ιουνίου 2010 4:23 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ φίλε,
Πρώτον δεν είμαι δογματικός και αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι σε όλες τις Ιστορικές έρευνές μου αναφέρομαι στην Βιβλιογραφία και των δύο αντιμαχόμενων πλευρών, βιβλία που σε διαβεβαιώ ότι διαβάζω με την ίδια προσοχή και αντικειμενικότητα έστω και αν λένε ακριβώς τα αντίθετα.
Βιβλία του Β.Ραφαηλίδη έχω διαβάσει, όπου σε κάποια σημεία μπορεί και να συμφωνώ μαζί του.
Όμως το θέμα της ανάρτησης μου αφορά την κατάχρηση του Δημοσίου Χρήματος, όχι το ξεπούλημα του Ελλληνικού Πλούτου, όπου θα μπορούσαμε να μιλάμε μέρες ολόκληρες για ότι έγινε από σύσταση του Ελληνικού Κράτους!
Αυτή είναι η διαφορά... Δεν διαφωνώ στην ουσία μαζί σου απλά σου λέω ότι μιλάω γιά άλλο concept.
Μιλάω γιά πως τιμωρήθηκαν κάποιοι που συνελήφθησαν να καταχρώνται το Ελληνικό Χρήμα, ενώ σήμερα τους βλέπεις στα παράθυρα των καναλιών να ειρωνεύονται και να απειλούν με δικαστικές διώξεις αν κάποιος τολμήσει και αφήσει κάποια αιχμή εναντίον τους!
Πιστεύω ότι γινόμαστε αντιληπτοί και οι δύο.
Μπορεί να μην συμφωνείς μαζί μου αλλά έχεις κάθε δικαίωμα να λες την άποψή σου στο blog μου!
@10 Ιουνίου 2010 5:55 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν ξέχασα κανέναν σκοπίμως...καλό λαμόγιο και ο παπανδρέου και ΟΛΟΙ όσοι είχαν την εξουσιά στον ριμαγμένο αυτό τόπο...
Ναι ωραίο κοινοβούλιο είχαμε...ποιοί το απαρτίζανε; Γνωρίζεις τι λαμογία είχε κάνει τότε ο εθνομαλάκας; αμφιβάλλω..
Σιγά, σου θίξαμε τον εθνάρχη... τον ποιον(;), τον εθνάρχη που διαχώρισε τους έλληνες και μερικούς από αυτούς που έδωσαν μάχες για την πατρίδα τους, τους τίμησε με διακοπές στην Μακρόνησσο.. μη χέσω...
Βγάλτε τις παροπίδες, όλοι οι σχετιζόμενοι με την εξουσία μας δουλεύουν, την μάσα κοιτάνε..τους ικανούς τους "τρώνε" όπως έχει δείξει η ιστορία..
@Κώστας
Το μόνο που ήθελα να πω στην ουσία ήταν φίλε Κώστα ότι εκείνη την εποχή στην χώρα γινόταν ότι να ναι (και ακόμα αυτό γίνετε)... αυτοί οι δύο που αναφέρεις μπορεί -και κρίνοντας από τα δείγματα της ελληνικής διακαιοσύνης του νεοελληνικού κράτους, όχι "μπορεί" αλλά "σίγουρα"- και να ήταν απλά τα εξιλαστήρια θύματα...
Η εκτέλεση των "υπαιτίων" στο Γουδί σίγουρα ήταν στάχτη στα μάτια του λαού.Εκτελέστηκαν όσοι αποτελούσαν μελλοντικό κίνδυνο στο να αποκαληφθεί η πραγματική αλήθεια.'Ολοι οι μεγάλοι Έλληνες που ήθελαν το καλό της πατίδας "θάφτηκαν" με ποικίλους τρόπους και όχι μόνον απο τη σύσταση του νέου κράτους αλλά και πρίν απο αυτή.Ο μεγαλύτερος εθνοπροδότης είναι αυτός που και μέχρι σήμερα πολλοί αποκαλούν τον μεγαλύτερο εθνάρχη! Αποδεδηγμένη πλέον και η Εβρα'ι'κή καταγωγή του για όσους δεν εθελοτυφλούν σκοπίμως ή μη."Θάφτηκε" και ο Μεταξάς που είχε τόσα να πεί για το τομάρι του ο οποίος είχε έρθει ουκ ολίγες φορές σε αντιπαράθεση με τον "εθνάρχη" για να μην οδηγηθούμε στη συμμετοχή του Β'Π.Π. και έπειτα στον εθνικό διχασμό και τόσα άλλα παρασκηνιακά που αποδεκάτησαν το όραμα της Μεγάλης Ελλάδας, της ισχυρής Ελλάδας με όραμα και μέλλον...και αυτό συνεχίζεται μέχρι τις μέρες μας και θα συνεχιστεί διότι μας κυβερνάνε μη Έλληνες με ανθελληνικές πολιτικές-σχέδια ερχόμενα απο "το εξωτερικό".Ο Πάγκαλος ήταν ύπουλος,σίγουρα, γι'αυτό επιφυλάσομαι για το παραπάνω θέμα μη έχωντας ερευνήσει για αυτό.Ποιός μου λέει ότι δεν απείλησαν κάποιων συμφέρωντα και τους έβγαλαν απο τη μέση ρίχνωντας πρώτα λάσπη απάνω τους και μετά σιωπόντας τους μια και καλή; Αν είχε η Ιστορία στόμα θα ερχόντουσαν όλα τούμπα, μόνο γι'αυτό να είστε 1000% σίγουροι!
ΑπάντησηΔιαγραφή@ ανώνυμος 3:42
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχω αντίθετη άποψη από εσένα γιατί προφανώς η φιλοσοφία μας στην ανάλυση της Ιστορίας ξεκινάει από διαφορετικό σημείο.
Η "Δίκη των Εξ" ήταν μιά παρωδία δίκης από Νομική καθαρά πλευρά, αλλά απόλυτα δικαιολογημένη από κοικονικο-οικονομική και εθνική πλευρά. Κανείς δεν θα μπορούσε να κατηγορήσει τον Δ.Γούναρη, ένα ευπατρίδη πολιτικό γιά Προδοσία εκ προθέσεως και παράδοση Ελληνικών εδαφών στον εχθρό. Άλλωστε η Μικρά Ασία δεν ήταν ενταγμένη στην Ελληνική Επικράτεια. Όμως η τελείως παράλογη Εκστρατεία της Άγκυρας με την διάβαση του Σαγγαρίου - την οποία ειρήσθω εν παρόδω και ο Ιωάννης Μεταξάς στα απομνημονεύματά του χαρακτήρισε "εγκληματικό λάθος" - η αλλαγή του Αρχιστρατήγου με ένα απότακτο Στρατηγό που δεν είχε διοικήσει μονάδα μεγαλύτερη του Συντάγματος (ο οποίος διοικούσε από την Σμύρνη, ενώ ο Κεμάλ έδινε διαταγές από την πρώτη γραμμή), δημιούργησαν την επιτακτική ανάγκη, έστω με την μορφή εξιλαστηρίων θυμάτων από Νομικής πλευράς, να ικανοποιηθεί το συναίσθημα του κόσμου γιά τιμωρία των ενόχων!
Ναι ήταν στάχτη στα μάτια όπως λες διότι οι ευθύνες ήταν μεγάλες σε πολύ περισσότερους, που δεν ήταν λιγότερο ένοχοι από τους εκτελεσθέντες!
Όμως το αίμα που χύθηκε ήταν πολύ, η προδοσία στο μέτωπο μεγαλύτερη, οι στρατηγικές που ακολουθήθηκαν λανθασμένες και ξεκινούν και από τον Βασιλέα που προτίμησε να λιμοκτονήσει η Ελλάδα, παρά να αποδεχθεί το Δάνειο που έδινε η Αγγλία, το οποίο όμως ήταν εν ονόματι του αποθανόντα Βασιλέα Αλεξάνδρου (θεωρούσε ότι ο Αλέξανδρος ήταν τοποτηρητής του θρόνου την περίοδο της εξορίας του)!
Πολλά και διάφορα, που μικροκομματικές σκοπιμότητες δημιούργησαν και τελικά έφεραν τα χάλια που είδε η Ελλάδα στον Μεσοπόλεμο.
Ναι και ο Βενιζέλος δεν ήταν άμοιρος ευθυνών.
Κατ'εμέ ήταν λανθασμένη η επιλογή του να αποδεχθεί την Σμύρνη και την ενδοχώρα αντί της Κωνσταντινούπολης που του είχε προταθεί.
Θα είχε καταρρακωθεί το ηθικό των Τούρκων και η Κωνσταντινούπολη θα ήταν δυσκολο να βρεθεί σε κίνδυνο από τον Κεμάλ, λόγω του ότι είχε σαν "πλάτη" την Θράκη...
Έκανε λάθος ο Βενιζέλος που δεν επέβαλε την εφαρμογή της Συνθήκης των Σεβρών και την άφησε να κρέμεται αίολη, έτσι ώστε με την αλλαγή του σκηνικού της διακυβέρνησης, με την επάνοδο των Βασιλικών να αποτελέσει ένα κουρελόχαρτο!
Ο Πάγκαλος υπήρξε άριστος επιτελικός αξιωματικός αλλά με φανερές εμμονές που έδειχναν τον στριφνό του χαρακτήρα. Όμως χάριν σε αυτόν ο ρακένδυτος στρατός που διασώθηκε από την Μικρά Ασία μέσα σε 3 μήνες έγινε μιά αξιόμαχη Στρατιά, η Στρατιά του Έβρου, με την οποία ο Κεμάλ δεν τόλμησε να τα βάλει και αρκέστηκε στο ότι είχε κερδίσει τον Αυγουστο/Σεπτέμβριο του '22. Γιά να το καταφέρει αυτό ο Πάγκαλος, εκτέλεσε με συνοπτικές διαδικασίες ακόμα και αξιωματικούς που περιφέρονταν ως όχλος στην ευαίσθητη περιοχή της Δυτ.Θράκης. Εκτέλεσε στρατιώτες που συμπεριφέρονταν ως κοινοί εγκληματίες και επανέφερε το αξιόμαχο και την πειθαρχία.
Η αρχομανία του όμως ίσως ο κουτοπόνηρος τρόπος που χειριζόταν τα πολιτικά πράγματα (βλ.πως χειρίστηκε ως πρόεδρος της ποανακριτικής επιτροπής το θέμα του Πρίγκιπα Ανδρέα), τον έσπρωξε αργότερα να ανατρέψει τον Κονδύλη και να εγκαθιδρύσει την περίφημη δικτατορία του.
Εν κατακλείδι πιστεύω ότι σε αυτην την περίπτωση της ανάρτησης μου όντως ανακαλύφθηκαν ατασθαλίες και όντως η εκτέλεση δεν αποτέλεσε "επίθεση σε εξιλαστήρια θύματα". Το βιβλίο του Σ.Αντωνιάδη αναφέρει ξεκάθαρα το γεγονός.
Είμαι σίγουρος ότι ίσως δεν συμφωνείς μαζί μου. Δεν είναι απαραίτητο. Είπα την γνώμη μου είπες την δική σου οπως είχες δικαίωμα και όποιος καλόπιστος τρίτος μπορεί να κρίνει.
Να είσαι καλά φίλε μου!
Λίγοι καταλαβαίνουν τι ενωείς με το μύνημα σου φίλε Κώστα, ας μην πηγαίνουμε τόσο "βαθειά" στα πολιτικά εκείνης της εποχής. ΤΟΤΕ καί ΤΩΡΑ. "ΤΟΤΕ" οι εγκληματίες πήγαιναν φυλακή, "ΤΩΡΑ" πάνε φυλακή άνθρωποι που είναι κατά του εγκλήματος, αυτό θα πεί εκσυγχρονισμός!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΑ ΚΟΥΜΟΥΝΙΑ ΤΙ ΤΑ ΗΘΕΛΕ Ο ΝΩΕ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΚΙΒΩΤΟ?
ΑπάντησηΔιαγραφήη πρώτη μου ανάρτηση έγινε:
ΑπάντησηΔιαγραφή11 Ιουνίου 2010 3:42 μ.μ.
και λές:"Έχω αντίθετη άποψη από εσένα γιατί προφανώς η φιλοσοφία μας στην ανάλυση της Ιστορίας ξεκινάει από διαφορετικό σημείο."
τι εννοείς αντίθετη άποψη όταν συμφωνείς στις γενικότητες που αναφέρω,και εν παραδείγματι:
1."Ναι ήταν στάχτη στα μάτια όπως λες διότι οι ευθύνες ήταν μεγάλες σε πολύ περισσότερους, που δεν ήταν λιγότερο ένοχοι από τους εκτελεσθέντες!"
2."Ναι και ο Βενιζέλος δεν ήταν άμοιρος ευθυνών.
Κατ'εμέ ήταν λανθασμένη η επιλογή του να αποδεχθεί την Σμύρνη και την ενδοχώρα αντί της Κωνσταντινούπολης που του είχε προταθεί." κατ'εσέ και όλης της οικουμένης(!),σύν πολλά άλλα παρασκηνιακά που έγραψε η "εγκλωβισμένη" ιστορία με πένα για τυφλούς!
3."Ο Πάγκαλος υπήρξε άριστος επιτελικός αξιωματικός -αλλά- με φανερές εμμονές που έδειχναν τον στριφνό του χαρακτήρα. ......
Η αρχομανία του όμως ίσως ο κουτοπόνηρος τρόπος που χειριζόταν τα πολιτικά πράγματα (βλ.πως χειρίστηκε ως πρόεδρος της ποανακριτικής επιτροπής το θέμα του Πρίγκιπα Ανδρέα), τον έσπρωξε αργότερα να ανατρέψει τον Κονδύλη και να εγκαθιδρύσει την περίφημη δικτατορία του."
είπα:1."'Ολοι οι μεγάλοι Έλληνες που ήθελαν το καλό της πατρίδας "θάφτηκαν" με ποικίλους τρόπους και όχι μόνον απο τη σύσταση του νέου κράτους αλλά και πρίν απο αυτή." και δεν εννοώ αυτούς που εκτελέστηκαν στο Γουδί,φυσικά, αλλά ούτε αυτούς στο Σύνταγμα που αναφέρεις στο παρόν θέμα.
2."Ο Πάγκαλος ήταν ύπουλος,σίγουρα, γι'αυτό επιφυλάσομαι για το παραπάνω θέμα μη έχωντας ερευνήσει για αυτό.Ποιός μου λέει ότι δεν απείλησαν κάποιων συμφέρωντα και τους έβγαλαν απο τη μέση ρίχνωντας πρώτα λάσπη απάνω τους και μετά σιωπόντας τους μια και καλή;"
είναι πάγια πολιτική τακτική:όταν κινδυνεύουν οι πολλοί βγάζεις τους αδύναμους κρίκους μπροστά (βλέπε τι γίνεται στις μέρες μας) έτσι ώστε να δημιουργήσεις στο λαό το αίσθημα απονομής δικαοσύνης και κάθαρσης.Είσαι τόσο σίγουρος δηλαδή ότι αυτοί οι δύο μόνο καταχράστηκαν δημόσιο χρήμα ή ότι καταχράστηκαν το μεγαλύτερο μέρος την εν λόγω περίοδο; Ή μήπως κρεμάστηκαν δύο και γλίτωσαν άλλοι εικοσιδύο; Ή μήπως δεν καταχράστηκε ο Πάγκαλος δημόσιο χρήμα έπειτα για να στήσει τους μηχανισμούς του; Ανέφερα όμως ότι δε γνωρίζω εξ' ολοκλήρου το όλο θέμα.
Συμφωνώ με το δημοσίευμά σου και το νόημα που απορρέει, ότι τότε υπήρχε η παραδειγματική τιμωρία ενώ η σημερινή ατιμωρησία καταδεικύει τη διάβρωση της Δημοκρατίας και όλων των θεσμών της στην ολότητα του συστήματος.
Αυτό που δεν κατάλαβα είναι α) το πού διαφωνείς, β) τι εννοείς ότι η φιλοσοφία μας στην ανάλυση της Ιστορίας ξεκινάει από διαφορετικό σημείο.
Οι δημόσιες συζητήσεις είναι μέγιστο όπλο της Δημοκρατίας προς ασφαλή εξαγωγή συμπερασμάτων των συμμετεχόντων όταν είναι αντικειμενικοί με σφαιρική αντίληψη όπως οφείλουν.
Ως ερευνητής-μαθηματικός γνωρίζω ότι οι "πράξεις" και τα "αποτελέσματα",με όλα όσα απαρτίζουν και συμβάλουν σ'αυτές και σ'αυτά,δεν είναι καθόλου ανεξάρτητα ή τυχαία!
Παραπάνω επισήμανα το "αλλά" επειδη χρησιμοποιείς,όπως και εγώ, πολλά τέτοια και θέλωντας εν κατακλείδι να σου πώ ότι το "αλλά" είναι μια λέξη με δύο "άλφα" που πάντα θα τα χωρίζουν δύο "λάμδα" και γι'αυτό το λόγο πρέπει πάντα να υφιστά τη προσοχή μας.
φιλικά, ΤΑΔΕ
Ποτε στην Ελλαδα δεν μαθαμε απο το παρελθοπν και απο τυχων λαθη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣημερα ατομα που αρπαξαν εκατομμυρια εχοντας κατακλεψει τον Ελληνικο λαο μας απηλουν πως θα καταφηγουν στη δηκαιοσηνη. Στην ποια;
Στην αρχη που συγκαληπτει τυχων αδηκιματα σε βαρος του λαου και της Ελλαδος γενικοτερα.
Δεν αξιζουμε να λεμε οτι ειμαστε Ελληνες, δεν παλεψαμε ποτε για την πραγματικη μας ελευθερια, ενας λαος αμορφοτων που θελουν καπου να βολευτουν και πιστευουν χαμογελωντας σε καθε βλακια που του ταζουν.
Το θεμα φιλε Μαυροσκουφη δεν ειναι ποτε θα λογοδοτησουν επιτελους αυτοι που μας κλεψαν μας κλεβουν και θα μας κλεβουν, αλλα σε ποιον και με τι μουτρα θα κατσουμε απεναντι τους οταν εμεις τους ψηφιζαμε τους στηριζαμε και απο οτι βλεπεις ακομα και τωρα δεν ειμαστε σε θεση να τους ανατρεψουμε.
Ποιος θα το κανει;
Ποιος δεν γουσταρε το συστημα και μια θεση στο δημοσιο, το τσαμπα χρημα και τη λαμογια;
Αν κανουμε την αυτοκριτικη μας θα δουμε πως οι περισοτεροι Ελληνες ειμαστε μερος του προβληματος και οχι θυματα.
Πραγματικα ενδιαφερουσα η ιστορικη αναδρομη, ισως θα πρεπει να παρουν καποιοι και παλι την πρωτοβουλια και να καθαρισουν τον τοπο απο τη σαπηλα, αλλα αυτη τη φορα στα αληθεια και οχι για προσχηματα.
Δημητρης
http://freantles.blogspot.com/2009_04_01_archive.html
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυτυχώς που δεν υπάρχουν Πλαστήρες και Πάγκαλοι γιατί ήταν Δικτάτορες
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιονύση, να χαίρεσαι τους "Δημοκράτες" ...σήμερα!
ΑπάντησηΔιαγραφήεχει δικιο ο νιονιος
ΑπάντησηΔιαγραφήτο δημοκρατικο πηδημα ειναι πιο γλυκο απο
το δικτατορικο.
στην ελλαδα υπαρχουν πηδηματα και πηδηματα
διαλεγεισ και παιρνεις.
διονυσακη ευτυχωσ που δεν υπαρχουν δικτατορες.
ΑπάντησηΔιαγραφήευτυχως εμεις σημερα εχουμε μονο μορφωμενους
κυβερνωντες με πτυχια ΜΑΣΤΕΡ ΚΑΙ ΔΟΚΤΟΡΑ στην
κλεψια και την ψευτια.
μνημειωδεις θα μεινουν οι εξης δηλωσεις ...
1. λεφτα υπαρχουν
2. απο την ανταλαγη λιμνης με οικοπεδο φιλετο
κανεις δεν ζημειωνεται.
σιγουρα αυτοι θα μας πανε στο Δαφνι.
η τρελοι ειναι η τον τρελο παριστανουν.
Ημουν και εγώ εκεί και τους έχυσα μετά τους Ζαρειφόπουλο και Δρακάτο στη μαπα
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα συμπληρώσω ότι ο Θ Πάγκαλος ήταν η ψυχή της επανάστασης του 1909 και στην επανάσταση του 1922 ζητούσε την εκτέλεση 5.000 περίπου υπευθύνων της Μικρασιατικής καταστροφής.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα σχόλια δεν είχα χρόνο να τα διαβάσω αλλά θα επανέλθω.
Ο Σαράντος Καργάκος έχει γράψει ένα καλό βιβλίο για την επόχη (δεν το έχω διαβάσει αλλά απο κριτικές το λέω) μέσα στις άκρες γράφει για μια μαρτυρία του Πάγκαλου ότι πολλές απο τις εκτελέσεις ήταν άδικες , απλά ο λαός έπρεπε να δει αίμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπιτέλους μπορεί να σταματήσει αυτη η ΠΑΠΑΡΙΑ που λέει εβραίο τον ΒΕΝΙΖΕΛΟ; ΕΛΕΟΣ διπλασίασε την πατρίδα ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΕΙΧΑΜΕ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥΣ ΤΕΤΟΙΟΥΣ "ΠΡΟΔΟΤΕΣ
Και καλά τους έκαναν. Και κακώς που δεν το κάνουν και σήμερα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΥΤΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΕΧΩ ΝΑ ΠΩ ΟΤΙ ,Ο ΑΘΩΟΣ Ο ΕΝΤΙΜΟΣ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ,ΕΔΩ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ .Ο ΑΛΗΤΗΣ .Ο ΔΙΕΥΘΑΡΜΕΝΟΣ ,Ο ΣΚΟΤΕΙΝΟΣ .Ο ΧΑΦΧΕΣ ,ΠΑΝΤΑ ΓΛΥΣΤΡΑΕΙ ,ΔΙΟΤΙ ΤΟΝ ΚΑΛΥΠΤΟΥΝ (.....)
ΑπάντησηΔιαγραφή